Veilingregels

Veilingregels

Goede afspraken maken goede vrienden! Daarom vind je hier onze veilingregels. Deze zorgen voor een eerlijke veiling voor alle partijen. Het is belangrijk dat je deze regels goed leest voordat je begint met veilen of bieden.

Heb je nog vragen of is er iets niet duidelijk? Stuur ons een mailtje naar veiling.vvks@gmail.com. Gelieve niet te antwoorden op de standaard mails van info@warmsteveiling.be deze worden niet bekeken.

Account aanmaken

Om mee te bieden op onze artikels moet je eerst een account aanmaken. Op deze manier hebben wij meteen de nodige gegevens. Deze worden enkel gebruikt voor de verwerking van de veiling, niet voor andere doeleinden.

Bieden

Meebieden doe je simpelweg door op de knop ‘Bied nu’ te klikken bij het door jou gekozen artikel. Het bedrag moet minstens 1 euro hoger zijn dan het vorige. Een bod is bindend en kan niet worden ingetrokken. Wie het hoogste bod heeft bij afloop van de veiling, wint het artikel en koopt het artikel ook effectief aan. Dus denk goed na voor je een bod plaatst en lees telkens goed de omschrijving. Sommige artikels kunnen omwille van praktische redenen enkel worden opgehaald (een aantal ook enkel in ons magazijn te Wilrijk).
Bied dus enkel als je de omschrijving goed hebt gelezen want dit kan na afloop NIET worden aangepast en wij kunnen hier geen uitzonderingen op toestaan!

De veiling loopt af op 26 november om 21u, dit is het officiële einde. Daarna is het niet meer mogelijk om nog een bod uit te brengen.

Afhandeling na afloop

Wanneer de veiling afgelopen is, ontvang je een mailtje voor elk gewonnen artikel. Je kan ook een overzichtje vinden in je account. Hiervoor ga je naar ‘Mijn account’, kies ‘Veilingen’ en kijk dan bij ‘Gewonnen biedingen’. Klik NIET op ‘Betaal nu’ maar onderaan op ‘Check out all’. Je komt zo bij jouw winkelmandje. Bovenaan kan je dan kiezen voor ‘Verzenden’ of ‘Afhalen’. Onderaan kan je het totaalbedrag zien van jou bestelling.

Het is belangrijk om bovenstaande stappen uit te voeren. Enkel dan krijgen wij jouw bestelling door en kunnen wij alles klaarzetten.

Ook dit jaar hebben we veel artikels kunnen verzamelen dankzij onze sponsors. Dit wil zeggen dat het verwerken van de bestellingen een groot werk voor ons gaat zijn. We houden je dus zeker op de hoogte wanneer jouw bestelling klaar ligt of verzonden zal worden.

Betaling

Voor de betalingsverwerking en online administratie zijn we genoodzaakt per winnaar een eenmalige administratiekost van 0,50 euro aan te rekenen.

Indien je één of meerdere artikels hebt gewonnen, heb je 10 dagen om het totaalbedrag (= totaalbedrag gewonnen artikels + administratiekost 0,50 euro + evt verzendkosten) over te maken op rekeningnummer BE19 9733 5405 7512 met als mededeling: bestelnummer en naam (deze moet hetzelfde zijn als uw account). Zonder mededeling kunnen wij uw aankoop niet terugvinden. Indien we de betaling niet tijdig ontvangen gaat het artikel naar de volgende bieder in rij.

Bij het afronden van uw bestelling kan je selecteren of je wil ophalen of laten verzenden (vaste meerkost van € 7,00). Let op! Ook bij de artikels die enkel opgehaald kunnen worden, zal je de keuze ‘verzenden’ kunnen aanduiden. Dit is echter niet mogelijk en zal bij het afronden van de bestelling opgemerkt worden waarna je het artikel alsnog moet komen ophalen!

Ophalen en verzenden

Ophalen
De gewonnen artikels kunnen afgehaald worden in de ophaalpunten gevestigd in Wilrijk, Boechout, Oelegem, Broechem, Sint-job of Westerlo. We communiceren tijdig de mogelijke tijdstippen voor de afhaling.
Wil je graag jouw artikels met iemand meegeven? Laat het ons dan tijdig weten!

Let op! Sommige artikels kunnen enkel in Wilrijk worden opgehaald. Dit staat telkens duidelijk in de omschrijving.

Verzending

Wil je liever het pakket per post ontvangen? Dat kan mits een vaste verzendkost van 7 euro per bestelling. We verzenden enkel naar een thuisadres binnen België. Dit is standaard het adres van jouw profiel, wil je verzenden naar een ander adres? Pas dit dan aan bij het afronden van jouw bestelling.

Sommige artikels zoals stoelen, glazen, tapijten en andere grote / fragiele stuks worden niet verzonden. Dit staat telkens duidelijk vermeld bij de omschrijving.

Verzenden van de artikels is op eigen risico. Wij pakken alles zorgvuldig in maar staan niet garant voor het transport.

Cadeaubon
Indien u een digitale cadeaubon heeft gewonnen zal deze via mail worden toegestuurd van zodra wij de betaling ontvangen hebben.

Retour

Artikelen die via de veiling worden gekocht, kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

Fiscaal attest

Helaas kunnen wij geen fiscale attesten voorzien.